Update

Hej alla (ca 8 st),

Ja Annelie jag uppdaterar väldigt dåligt, därför ska jag nu göra en ordentlig uppdatering där ni ska få se min vardag denna våren :)

Just nu jobbar jag mina sista veckor på restaurangen, mestadels kvällspass därför att chefen lär upp nya servitriser inför mitt bortfall i manstyrkan på kära Infinity. Jobbet är verkligen trist nu, jag kan allt och orkar inte göra samma saker som jag gjort i snart ett helt år en massa timmar varje dag, dag ut och dag in. Därför är det ett välkommet tillskott med Emmelie, från INT3, älskade INT3, som nu provjobbar med mig. Det går bara bättre och bättre för henne. Ikväll hade vi väldigt mycket gäster och det gick hur bra som helst, massa dricks, kaaatching!

Såhär ser Infinity's hemsida ut: (stavningen rättad av moi, fast fortfarande myyycket stavfel där, usch. Dessutom har jag skrivit texten till "Om oss")

http://www.restaurang-infinity.com/

Den 3 april bär det av till Stockholm för kick-offen för oss organisatörer för den 60 internationella sessionen av Europeiska Ungdomsparlamentet. Då ska vi fixa en massa organisatoriska saker, möten hela helgen och fullt med jobb, besöka olika lokaler vi ska använda oss av. Mitt team ska bl.a. organisera två konserter, en efterfest/loungekväll och Eurovillage. Eurovillage är den kvällen under sessionen där man får smaka mat från alla de 30 länder de olika delegationerna kommer från. Brukar vara sjukt roligt, många av länderna har med sig massa dryck. Tänk dig själv det bästa från Europas länder. Vin från frankrike, italien och portvin från portugal, blandat med den bästa ölen från tyskland, belgien, tjeckien och sen den bästa whiskeyn från irland, vodkan från ryssland, rakin från albanien, ouzon från grekland etc etc etc och då har vi inte ens kommit in på maten ;)


Länkar här till hemsidan för det projektet, som är det största ungdomsprojektet i Sverige i år:


http://stockholm09.se/ <--- ps. jag är med under PARTICIPANTS och sen ORGANISING TEAM

Så där håller jag på att skicka en massa mail och försöka fixa lite sponsorer, främst företag som håller på med ekologiska produkter osv.

När jag inte jobbar eller nördar framför min laptop då... hmm skypar jag mkt sent på nätterna med H. Japp, allt bra med oss. Han blev glad för sina presenter, jag hade köpt en lampskärm och en spegel till hans studentlya. Som dotter till en elektriker klarar jag inte av en bar glödlampa :)

Nu stillar jag min saknad med att fylla min tid och att shoppa lite, men bara lite, måste verkligen hålla i pengarna nu fram tills jag flyttar i maj.

Så efter sessionen (där även H är med) i Stockholm kommer jag hem i två tre dagar för att sen åka till Rotterdam i Holland, där jag ska delta i en annan session. På denna session ska jag icke vara organisatör dock, tack gode gud!
Sessionen ser jag verkligen fram emot, för om Stockholm nog blir riktigt häftigt med lyxiga venues och celebert besök så kommer denna bli kul och kan det bli ngt annat när två av de allra gulligaste människorna jag vet är huvudorganisatörer?

Länk till deras hemsida: http://www.rotterdam09.nl/ <--- jag är med under TEAM, som en del av chair's team, vilket är som en utskottsordförande. Jag kommer alltså leda ett utskott, eller kommitté. Vad min lilla grupp av 16-åringar från minst 15 olika länder skall debattera är inte fullt bestämt än.

Nu är detta inlägget lite för långt så jag får helt enkelt försöka ha lite kortare med fler uppdateringar... jag vet...

Puss

/
Michelle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0