Sofia

Jaha da tog vi taget mot osteuropa. Efter en 6 timmars vantan pa Athens station da vi larde oss korttrick och diverse fakirtrick av en grekisk soldat hamnade vi i en 6-baddars hytt tillsammans med tva feta bulgariska tanter som ockuperade de tva undersangarna. En 15 timmars tagresa senare anlande vi mitt i gra Osteuropa med allt som det innebar med sondriga byggnader, hast och vagn ekipage och tandlosa tanter med sjalett.

Varmen fanns det inget spar av och efter att vi lamnat vara vaskor pa vart trevliga hostel gick vi pa jakt efter varma klader. Men efter nagra timmars fruktlost letande hade Pierre lyckats kopa tva varma trojor och en jacka medan jag och Tina bara hittade lite rena strumpor.

Hostelet bjuder pa pasta och ol till middag sa det intogs och hostelagaren vill gifta sig med mig, jag kan snart inte avgora om han verkligen menar det eller bara driver :)

Igarkvall spelade vi Ring of Fire i var lagenhet som vi delade med tva norrman, tva tyskar och en bunte japaner. Sen gick jag och Tina och spelade biljard pa hostelet, snackade med en brasilianare och fick sen skjuts tillbaka till var laganhet av min "framtida man".

Vaknade imorse med utslag over hela kroppen som kliar som fan. Jag tror att det ar en allergisk reaktion mot det starka tvattmedlet som alla hostel anvander. Sa nu ar jag lite sadar groggy pa allergitabletter, rodprickig over hela kroppen och ikladd alla mina varmaste klader eftersom har ar bara nagra plusgrader.
Hostelet vi bor pa ar sjukt mysigt och vi har myst i loungen hela dagen, ska nog ut och ata sen, jag och Tina, for Pierre ar och ater pa kinarestaurang med brasilianaren och en amerikanska.

Inatt bar det av till Serbien, Belgrad vi ar framme dar vid 5 pa morgonen sen tar vi taget direkt till Budapest klockan 6.45. Sa imorn vid denna tiden ar vi forhoppningsvis i Ungern, men i dessa harda oststater kan man aldrig vara saker pa vad som hander ;0

Priserna har ar inte sa billiga som vi hade forvantat oss. Maten ar valdigt billig men klader osv ar nastan samma priser som hemma. I Budapest blir det nog lite mer shopping och bad i varma kallor, kan ju hoppas att man inte ser ut som en prickigkorv da!

Saknar er dar hemma och hoppas att ni har det bra. Massa pussar till mamma, pappa, Kelly, Bella och Laika.
ps. min mobiol ar lite dod, ska ladda den i Budapest eller pa taget om det gar!

* Michelle

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej prickiga korven!

Vad tråkigt med vädret men det ska bli bättre redan idag enligt väderkartsan. Vi följer er väg med spänning och intresse. Stanna och njut av budapest för jag har hört att det ska vara en fantastisk stad med massor av ställen att uppleva och bada på. Glöm inte din brors födelsedag imorgon. Pussa och krama honom från oss alla. Vi saknar dig mycket men jag vill att ni stannar tills det är absolut nödvändigt för er att komma hem igen. detta är en resa som ni sent ska glömma och ni kommer ångra er om ni ger upp på målsnöret. Om du saknar laika så mycket så kan du få henne av mig! Puss puss min lilla docka, min lilla trollet plupp!

2008-09-24 @ 20:15:36
Postat av: Mamma

Hej stumpan!

Inte hört något på en stund men hoppas att allt är bra och att ni firat broren på födelsdagen.

Har du läst kellys blogg. Har ni sagt att ni ska köpa något till henne från varje land??? Glöm inte bort det isåfall för här är mer en en "liten" tjej som väntar och längtar efter er.Kram mamma

2008-09-25 @ 13:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0